קבוצת ‘ההצלה’ המפוקפקת זק”א מפיצה שקרים על ה-7 באוקטובר


קבוצת ההצלה החרדית זק”א, שנוסדה על ידי האנס הסדרתי שידוע בתור “ג’פרי אפשטיין החרדי” אחראית לכמה מסיפורי הבדיות המזוויעים ביותר, מעריפת ראשי תינוקות דרך “אונס המוני” עד לעובר שנחתך מבטן אימו.

מזכיר המדינה בארה”ב טוני בלינקן והנשיא ג’וזף ביידן שתיהם חזרו על טענות שקריות לחלוטין של זק”א לגבי זוועות חמאס.

בעודה חשודה בהונאה כספית, זק”א מנצלת את ה-7 באוקטובר באופן פומבי כדי לגייס כמות חסרת תקדים של כסף.

הקבוצה היריבה, איחוד הצלה, שיחררה סיפורים מזויפים על תינוקות שנאפו בתנור בעודה מתקרבת למטרת גיוס התרומות שלה, 50 מיליון דולר.

במהלך השימוע בסנאט של ארצות הברית לגבי המלחמה של ישראל בעזה ב-31 באוקטובר, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן הסביר את הרציונל שלו להתנגדות להפסקת אש. בנאום רגשני וסוער כמיטב יכולתו כפעיל במפלגה הדמוקרטית, בלינקן תיאר סצנה שנועדה לבטא את הברבריות של חמאס, ואת חוסר היכולת לנהל משא ומתן עם ארגון כזה: “ילד וילדה קטנים, בני 6 ו-8, יחד עם הוריהם מסביב לשולחן ארוחת הבוקר,” הוא סיפר. “עיני האב נעקרו אל מול הילדים. השדיים של האם נחתכו, הרגל של הילדה נקטעה, והאצבעות של הילד נחתכו לפני שהם נורו למוות.”

מזכיר המדינה סיכם, “זה מה שהחברה הישראלית מתמודדת איתו.”

למרות שבלינקן לא ציין את המקור שלו לטענות המטרידות האלה- ולא התבקש על ידי שום סנאטור- זה תאם לעדות של יוסי לנדאו, ראש המבצעים במחוז הדרום בישראל של הארגון הדתי “זיהוי קורבנות אסון”, זק”א. לנדאו שיחזר כמה צורות מהסיפור של בלינקן מאז 12 באוקטובר, ופירט איך חמושי חמאס התעללו באכזריות והרגו ילדים בני 6 ו-8 יחד עם הוריהם בקיבוץ בארי לפני שאכלו יחד בביתם.

למרות הנוכחות של עדים אפשריים רבים בתוך קיבוץ בארי לפני הגעת זק”א לאיסוף הגופות, עדויות עצמאיות המאשרות את העדות של לנדאו טרם עלו. בנוסף, אין מקרי מוות מתועדים של בני משפחה בסביבות הגילאים של 6 ו-8 בבארי ב-7 באוקטובר. לא קיים שום תיעוד של ילד קטן שנהרג בצורה שלנדאו תיאר, ולא תמונות של משפחה שנהרגה בצורה הזאת. למעשה, בני המשפחה היחידים שקרובים לטווח הגילאים האלה שנהרגו בקהילה הזאת ביום ההוא- התאומים בני ה-12 ליאל וינאי חצרוני- נהרגו על ידי הפגזות של טנק צה”ל.

על כן נראה שהסיפור של לנדאו, וכך גם העדות של בלינקן בפני הסנאט, היא ספין לחלוטין לא מבוסס. סיפור בדיות ציני שנועד להעצים את הברבריות לכאורה של החמאס במטרה להרחיב את מרחב התמרון הפוליטי לטובת ההשתוללות של ישראל ברצועת עזה. כפי שהמחקר הזה יראה, הסיפור של לנדאו היה רק אחד מסיפורי בדיות שהומצאו על ידי מעגל קטן של דמויות מפוקפקות שהצליחו להתוות את הנרטיב הרשמי של ה-7 באוקטובר בתקשורת המערבית.

למרות שגורמים רשמיים בישראל שיחקו תפקיד מרכזי בקמפיין הדיס-אינפורמציה סביב אירועי ה-7 באוקטובר- ושיקרו, למשל, שגופות של תינוקות יהודים נמצאו תלויים על מתלי כביסה באחד הקיבוצים– הטענות המסעירות ביותר צצו ממתנדבים בארגונים חרדיים כמו זק”א. למרות שזק”א מתמחים ב”איסוף וטיפול בגופות,” אין לקבוצה הסמכה רפואית והיא מורכבת ממתנדבים שאומנו ברמה נמוכה.

בעזרת “אישורים” על סיפורי הונאה של עריפת ראשי תינוקות שנמצאו בקיבוץ והמצאות בוטות אחרות על פעילי חמאס שקורעים עוברים מתוך גופות של נשים הרות, ניתוק זרוע של ילדה קטנה, ואפיית תינוקות בתנורים, זק”א והקבוצות המתחרות שלה הפגינו כישרון רב בלזרוע בתקשורת סיפורים מרושעים על אלימות חמאס לכאורה. בעשותם כך, הם העניקו נשק למנהיגים במערב כמו בלינקן והנשיא ביידן עם הנרטיב שהם ינצלו במטרה לחסום הצעות להפסקת אש ולתחזק צבא שהרג מעל 15,000 אזרחים בעזה תוך פחות מחודשיים.

זק”א כעת נמצאת במרכז קמפיין התעמולה הישראלי לשכנע את העולם שחמאס לא רק אנס נשים ישראליות ב-7 באוקטובר, אלא גם המשיך להתעלל בנשים חטופות מאז. ואכן, “הוועדה האזרחית לפשעי החמאס ב-7 באוקטובר נגד נשים וילדים” שנחשפה לאחרונה, והראיות בה הוטלו בספק, נסמכת רבות על טענות גרפיות של זק”א. למרות זאת הועדה לא הצליחה לספק שום עדות ממקור ראשון או תיעוד מצולם שמוכיחים את הטענות לאונס המוני.

כלי תקשורת מסורתיים חזרו מאז על הטענות המפוקפקות של הארגון, כמו הסאנדיי טיימס בבריטניה, לדוגמא, שציטט בצייתנות בכיר בזק”א שטען: “זה היה ברור שהם ניסו להפיץ כמה אימה שרק יכלו- להרוג, לשרוף בחיים, לאנוס.”

לעומת זאת, זה מאוד אירוני שזק”א נמצאת במרכזה של חקירת אונס בהיקף גדול. עד לאחרונה, הסיקור של התקשורת הישראלית על הארגון התמקד בעיקרו בפשעי המין המזוויעים שבוצעו על ידי המייסד שלו, יהודה משי-זהב, אישיות חשובה במגזר החרדי. משי-זהב, שידוע בקרב הקהילה החרדית בירושלים בתור “ג’פרי אפשטיין החרדי” עקב הנטייה המתועדת היטב שלו לאונס של ילדים קטנים משתי המינים, ועשרות השנים המופרעות שלו של התעללות מינית, היו ללא ספק מוכרים לצוות של זק”א, ובאו לקיצם רק לאחר שהתאבד.

בנוסף להיותו אנס סדרתי, המנהיג הוותיק של זק”א היה גם בזבזן חרוץ, ומימן לעצמו אורך חיים מפואר עם מיליוני דולרים שהוא הוציא בצורה לא חוקית מכיס הארגון שלו. בראד פירס, חוקר פרטי שפרסם תיאור מפורט של השחיתות של זק”א באוקטובר 2023, תיאר את הקבוצה בתור “הארגון הלא-ממשלתי הלא שקוף והחשוד ביותר שאי פעם חקרתי.”

מאז שהמתנדבים שלו הופיעו ברחובות ישראל עם האופנועים המוכרים שלהם במהלך שנות התשעים, זק”א התחרה באופן פומבי עם קבוצות הצלה חרדיות יריבות כמו איחוד הצלה על מיליונים מתורמים יהודים עשירים ברחבי העולם. נראה שהתחרות בין הארגונים האלה גרמה לפרץ של סיפורי זוועות ממוצאים שיצאו משתיהם. ככל שכל אחד מהם יקדם יותר תחמושת לתקשורת ולמנהיגים במערב, כך יש להם יותר סיכוי להצליח במטרות גיוס הכספים שלהם.

ההלם של ה-7 באוקטובר אכן הוכיח עצמו בתור כר פורה לגיוס תרומות עבור הארגונים הדתיים המפוקפקים וחסרי המצפון האלה, ואיפשר להפוך את הממשלה בישראל, גורמי תקשורת מערביים כמו CNN וממשל ביידן בארצות הברית לסוכני פרסום בחינם.

תמונה מקונצרט התרומות של זק”א בעיר ניו יורק ב-19 בנובמב 2020, שגייס למעלה ממיליון דולר.

יוסי לנדאו מזק”א, מומחה בלספר סיפורים שרימה את ביידן ובלינקן

אחרי שפעילי חמאס השתלטו על בסיסי צה”ל שמתחזקים את המצור על רצועת עזה ועל הישובים הסמוכים אליהם ב-7 באוקטובר, החברה היהודית בישראל הידרדרה למצב טראומטי חסר תקדים. תחושת חוסר הביטחון הנרחבת הפכה במהרה לתאוות נקם שאינה יודעת שובע, ומערך התעמולה הממשלתי התגייס כתוצאה מכך במטרה להצדיק את הטבח באוכלוסיית תושבי עזה, להם ההנהגה הישראלית ייחסה אחריות באופן קולקטיבי לאירועי ה-7 באוקטובר. אפילו אחרי שצה”ל השמיד את רוב המבנים האזרחיים בצפון עזה, רק 1.8% מהיהודים בישראל אמרו בסקרים שנערכו בדצמבר שהם מאמינים שצה”ל משתמש ביותר מדי אש.

בעוד שמניין ההרוגים בעזה מטפס באלפים מדי שבוע, תועמלני הממשלה מצאו את העדויות מעוררות האימה ביותר מה-7 באוקטובר במטרה להסביר למה קמפיין הענישה הקולקטיבית הוא לא רק הכרחי מבחינה צבאית, אלא גם מהווה תגובה מוסרית. עם עזרה מאמצעי התקשורת הנאמנים בעולם, מערך התעמולה הישראלי מצא שוושינגטון הייתה להוטה לחלוטין לקדם את הסיפורים המופרכים על עריפת ראשי תינוקות ומשפחות שנפגעו בצורה ברברית על ידי חמאס.

כפי שנראה, כמה מההמצאות המזוויעות ביותר שהופצו על ידי הממשלה הישראלית והודהדו בארצות הברית מקורם באיש עם דמיון פעיל במיוחד: יוסי לנדאו מזק”א.

על פי לנדאו, כל מי שמטיל ספק בגרסה שלו לאירועים “צריך למות.”

  יוסי לנדאו מזק”א בתקשורת ההודית

הסיפור על פעילי חמאס שנהנו מארוחת בוקר נעימה אחרי שחתכו משפחה שלמה לחתיכות לא היה התרומה היחידה של לנדאו לבליץ התקשורתי. הוא גם אחראי באופן אישי ל”אישור” של הסיפור המזויף של חמאס עורפים ראשי תינוקות בקיבוץ כפר עזה- המצאה שהנשיא ביידן קידם בניגוד לדעת יועציו. כפי שכתב רשת התקשורת CBS דיווח ב-11 באוקטובר, לנדאו אמר שהוא “ראה במו עיניו ילדים ותינוקות עם ראשים ערופים.”

דובר צה”ל לקח את הטענה של לנדאו ורץ איתה, והכריז ש”אישיות בכירה בשירותי הרפואה בישראל” אישר את הטענות לתינוקות ערופי ראש. למעשה, זק”א זה גוף שירותי דת ללא שום הסכמה רפואית.

הטענה מצאה את דרכה ל-CNN, שם הקדישו כמעט שעה שלמה של שידורי פריימטיים לזוועה דמיונית בהתבסס על “אישור” של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא ביידן הדהד את ההאשמות לאחר מכן גם כן, והצהיר בצורה מנומנמת במהלך מסיבת עיתונאים שהיא ראה “תמונות של מחבלים שעורפים ראשי ילדים.” בכך הנשיא התעלם מהתיעוד של מקרי המוות המאומתים מה-7 באוקטובר, שהראו שרק תינוקת אחת, בת 10 חודשים בשם מילה כהן, נהרגה.

תוך זמן קצר גם שרה סינדר מה-CNN וגם הבית הלבן נאלצו לסגת מהטענות על עריפת ראשים. “הנשיא ביסס את התגובות על זוועות לכאורה על הטענות של דובר נתניהו והתקשורת הישראלית,” הבהיר הבית הלבן.

בינתיים, ביבי והתקשורת בישראל ביססו לחלוטין את טענותיהם על דובר זק”א, לנדאו. בעודו כנראה הוקסם מיכולתו לשדרג את ארסנל התעמולה של ישראל ולבצע מניפולציות על ההנהגה של ארצו והספונסרים הגלובליים שלה, הפעיל הדתי והלאומני הרחיב ושכלל במהרה את ההמצאות שלו על אירועי ה-7 באוקטובר.

בראיון ב-12 באוקטובר עם ערוץ i24 שממומן על ידי משרד החוץ, לנדאו טען שלאחר שנכנס לבית בקיבוץ בארי, “ראינו אישה הרה שוכבת על הריצפה, ולאחר שהפכנו אותה ראינו שביטנה חתוכה ופתוחה לרווחה. התינוק שטרם נולד, שעדין מחובר בחבל הטבור, נדקר בסכין. והאם נורתה בראשה. תשתמש בדמיון שלך, נסה להבין מה קרה קודם.”

נראה שלנדאו פיברק את העדות הזאת על בסיס שמועה ממקור צבאי אנונימי שהופצה ברשת יומיים לפני. על פי המקור, קורבן הסיפור, האישה ההרה לכאורה, היא בת 30. פרט זה מספיק לבדו כדי להפריך את הטענה של לנדאו, מכיוון והנשים ההרוגות היחידות שתועדו בקיבוץ בארי ובסביבתו הן קינת שגב אבן, בת 44, ותאיר בירה, בת 22- ושתיהן לא היו בהריון. למעשה, שום אישה הרה לא תועדה בין הקורבנות של ה-7 באוקטובר.

קיבוץ בארי הכחיש את הטענות של לנדאו מה-3 בדצמבר לעיתון הארץ, והצהיר ש”הסיפור על אישה הרה שדווח על ידי זק”א לא רלוונטי לבארי.” מקור שהיה מעורב בחקר הגופות הסביר לעיתון ש”המתנדבים אינם מומחים פתולוגיים וחסרי כלים מקצועיים לזהות אדם נרצח ואת גילו, או לקבוע את האופן בו נהרג.” המשטרה, מצידה, מסרה שאין לה תיעוד של התקרית.

למרות כל זאת, הסיפור המפוברק הכמעט אבסורדי של לנדאו הודגש על ידי גורמים צבאיים ברשתות חברתיות, שטענו שיש ברשותם תמונות של הפשע שהם לא יכולים לשתף מחשש להפרת תנאי השימוש של טוויטר/X. למרות הנכונות מצד ישראל להראות את כל הזוועות מה-7 באוקטובר, לא משנה כמה מזעזעות, התמונות לא צצו בשום פורום.

בניסיון נואש לאמת את הטענות המפוקפקות של לנדאו, ישראלי ברשתות חברתיות יצר סרטון ששילב את העדות של מתנדב זק”א עם צילומים של קרטל סמים מקסיקני מענה אסירים למוות. הסרטון המזויף צבר פופולריות במהרה במעגלי רשתות חברתיות בעברית, ואפילו תפס את תשומת ליבה של רעיית הנשיא יצחק הרצוג. בכתבה ב-22 בנובמבר לאתר התקשורת ניוזוויק, מיכל הרצוג טענה ש”סרטון החמאס מקיבוץ בארי מראה מחבלים מענים אישה בהריון ועוקרים את העובר שלה.”

כמובן, הסרטון הזה לא קיים. המקור היחיד זה לנדאו, מספר הסיפורים המקצועי מזק”א.

בינתיים, לנדאו התעקש שהוא “ראה 20 ילדים שנורו, נשרפו ונערמו יחד לשתי ערימות.” הוא הוסיף שידי הילדים נקשרו לפני שהם נשרפו לכאורה על ידי פעילי החמאס. זאת למרות שזה לחלוטין בלתי אפשרי, מאחר וסך הילדים שנהרגו במתקפה ב-7 באוקטובר עומד על 13, והכי הרבה שנמצאו יחד במקום אחד זה 3. כפי שה-Grayzone כבר חשף, הערמה הגדולה ביותר של ילדים ישראלים שרופים בקיבוץ בארי נצרבה לאחר שצה”ל החליט באופן מכוון להפציץ בית מלא ב-13 חטופים ישראלים.

לנדאו אמר לאחר מכן לערוץ i24 שהוא נכנס לבית שכן והיה עד לעוד זוועה מזעזעת: “בסלון ראינו שתי הורים, אם ואב, ידיהם כבולות מאחורי הגב. לצידם שכבו שתי ילדים קטנים, ידיהם כבולות מאחורי הגב גם כן. כולם נשרפו למוות. המחבלים ישבו סביב השולחן ואכלו בעודם שורפים אותם למוות.”

העדות המפוברקת הודהדה במהרה על ידי גבעת הקפיטול בוושינגטון, שם היא שוחזרה כמעט מילה במילה על ידי מזכיר המדינה בלינקן במהלך השימוע בקונגרס ב-31 באוקטובר. כפי שהוסבר לעיל, אין שום תיעוד של ילדים שנהרגו בצורה שלנדאו תיאר, או כל מקרה מוות שתואם לגילאים 6 ו-7 כפי שהוא טען. (בלינקן אמר שהם היו בני 6-8). האימות הכי קרוב מקרב אלה שנהרגו ב-7 באוקטובר זה איתן ואלין קפשיטר, בני 5 ו-8. למרות זאת, הם לא נהרגו בתוך בית, אלא בתוך רכב לאחר שהוריהם נסעו בטעות באופן טרגי לקו האש בין חמאס לכוחות צה”ל.

בעוד הסיפורים המזוויעים של לנדאו יוצרים כותרות ברחבי העולם, חברו בזק”א, שמחה דיזנגוף, המציא כמה סיפורים משלו לתקשורת הזרה. בעודו מתאר ביקור בכפר עזה ב-11 באוקטובר, דיזנגוף אמר לגארדיאן שהוא ראה “אישה, ערומה מהמותניים ומטה, שרכנה מעל מיטה ונורתה מאחורי ראשה. כשהצוות ניסה להזיז אותה, רימון חי התגלגל מהיד הקמוצה שלה.”

בהתחשב בכך שצה”ל כבר טיהר את הקיבוץ עד אוקטובר 11, העדות שלו מעלה שאלות רציניות. איך המומחה הצבאי לסילוק פצצות פיספס רימון חי ביד של אישה ערומה ששוכבת על מיטה? ולמה “הוועדה האזרחית לפשעי החמאס נגד נשים וילדים ב-7 באוקטובר” שנוסדה לאחרונה, שמחפשת בדריכות אחר כל שביב ראיות שיפלילו את חמאס באונס המוני, עד כה לא הזכירה את התקרית המחרידה הזאת?

הדמיון השופע של דיזנגוף המשיך, והוא אמר שהוא ראה “ילד אחד, בערך בגיל 6, שנהרג על ידי סכין שנדחף לגולגולת שלו.”

התיעוד הרשמי של מקרי המוות מכפר עזה מראה ששום ילד צעיר מגיל 14 לא נהרג בקיבוץ, מה שהופך את הגירסה של דיזנגוף לאירועים לבלתי אפשרית. וכמו הפיברוקים הגרפיים שהומצאו על ידי לנדאו, דיזנגוף לא סיפק שום תיעוד שיגבה את הטענות שלו- שום תמונות מהטלפון, ראיות משפטיות, או עדות ממקור נוסף.

למרות שהפיברוקים של זק”א נראים ציניים, הם לחלוטין עקביים עם האתוס של הארגון והמייסד שלו: עבריין מין סדרתי שהזרים מיליונים מכספי תרומות לעיסוקים החולניים שלו.

הארגון המושחת זק”א, שנוסד על ידי “ג’רי אפשטיין החרדי,” מגייס הון מסיפורי פנטזיה מה-7 באוקטובר

זק”א נוסד באופן רשמי בשנת 1995 במטרה לאפשר לחרדים שלא משרתים בצבא לסייע בפעולות ביטחון על ידי איסוף גופות וחלקי גופות של אנשים שנהרגו בתאונות ובסכסוך, לשטוף את הדם ולארגן קבורה דתית כהלכה. לפי האתר של זק”א, הקבוצה “עובדת בתיאום צמוד עם משרד החוץ, צה”ל וגופים ממשלתיים אחרים.”

מייסד הקבוצה, יהודה משי זהב, חרדי נחשב ממשפחה רבנית שחיה בירושלים במשך 11 דורות, ניהל את זק”א עד למרץ 2021. באותו חודש, לאחר שזכה בפרס ישראל היוקרתי “לתרומה לחברה” – שהוענק לו על ידי שר הביטחון הנוכחי, יואב גלנט, משי זהב הופצץ על ידי גל של אישורים בהתעללות מינית ואונס מאנשים משתי המינים, כולל ילדים.

שר הביטחון הנוכחי לפני הענקת פרס ישראל לאנס הסדרתי ומייסד זק”א יהודה משי-זהב

בשכונה החרדית מאה שערים, פשעי המין של משי זהב כל כך ידועים שהם העניקו לו כינוי מוכר היטב: “אפשטיין החרדי,” רפרנס לבעל ההון הידוע לשמצה וסוחר המין ג’פרי אפשטיין, שגם כן לכאורה שם קץ לחייו בעודו ממתין למשפט בשנת 2019. (משי זהב היה שרוי בתרדמת מעל לשנה לאחר ניסיון ההתאבדות שלו, ומת ביוני 2022).

ההאשמות בהתעללות מינית סביב משי זהב ומשפחתו עלו לראשונה ב-2003, כש-Ynet דיווחו שהאח של יהודה, משה משי זהב, נעצר בחשד למעשים מגונים בקטינים, ובביצוע מין עם ילדות בעזרת פיתויים כלכליים. מאחר והוא הצטרף לזק”א בעת הקמת הארגון, זה בלתי אפשרי שלנדאו לא היה מודע לתדמית של הבוס שלו. בנוסף, קשה לדמיין כיצד תומכי הארגון החילונים בקרב ההנהגה בישראל, שתלויים בקבוצה עקב היותה גשר נדיר לתוך החברה החרדית בארץ, לא ידעו על העבר השערורייתי שלה.

עד למרץ 2021, אתרי תקשורת בישראל היו מלאים בתיאורים מפורטים של התעללות מינית לכאורה שבוצעה על ידי משי-זהב, מפי קורבנות גברים ונשים כאחד. באחת מההאשמות הקורבן אמרה לעיתון הארץ שמשי-זהב הזהיר אותה- “אם תגידי משהו למישהו, משאית של זק”א תדרוס אותך.”

מקור חרדי אחר אמר ל-Ynet שמקרי האונס של מייסד זק”א “לא היו סוד. אנחנו מדברים פה על הרבה אנשים. בשבילו, הכל הולך- נשים, ילדים, בנים ובנות, ואם בעלי חיים יכלו לדבר ולספר את סיפורם, ללא ספק היינו מגלים שהוא שיחק איתם גם כן. בעיקרון, כל דבר שזז.”

המקור המשיך: “אני זוכר סיפור שהוא הלך למאפיית מצות ופיתה ילדים קטנים שעבדו שם לפני פסח במטרה לבצע איתם יחסי מין להנאתו. הוא באמת היה ג’פרי אפשטיין החרדי.”

ההתנהגות האסורה של משי-זהב המשיכה להתנהלות הכספית של זק”א. דו”ח משנת 2013 על ידי אתר nrg חושף שהמנכ”ל הזרים בהצלחה מיליונים מכספי תרומות של הארגון למימון אורך החיים השופע שלו, כולל וילת פאר. כשהחשדות באונס הופיעו שמונה שנים לאחר מכן, התקשורת חשפה שזק”א השתמשו בארגוני צללים שנוהלו על ידי המשפחה של משי-זהב במטרה להזרים כספים חזרה לחשבונות הפרטיים של הנהגת הארגון.

ב-2022, תחקיר בהארץ קבע שזק”א הגדילו את חלקם בתקציב המדינה בכך ששיקרו לממשלה, וניפחו את מספר המתנדבים בשורותיהם ב-2000. נראה שלנדאו היה מעורב בהונאה, וטען שבשנת 2019 בשורות הארגון שלו היו 3000 מתנדבים כאשר למעשה רק 1000 היו פעילים.

מתחילת אוקטובר עד לעת פרסום המאמר הזה, זק”א גייסו 3.3 מיליון דולר כחלק מיעד לגיוס כספים שעודכן לאחרונה מ3 ל-4.5 מיליון דולר. תורמים שמוסרים למעלה מאלף דולר מובטחים לקבל מדליה מעוטרת המנציחה את מבצע חרבות ברזל בעזה.

כפי שתחקיר בהארץ משנת 2016 הסביר, זק”א לקחו חלק בקרבות שיווק אינטנסיביים- ועל הכסף שבא כתוצאה מכך- עם ארגוני חילוץ חרדיים דומים. בין יריביהם הגדולים נמצאים איחוד הצלה, שמנצלים גם כן את הקמפיין הישראלי המתמשך בעזה לטיהור אתני החל מה-7 באוקטובר, במטרה לגרוף כספים רבים למבצעים שלו.

בניסיון משלהם למשוך תשומת לב, מנהל איחוד הצלה בישל ככל הנראה את סיפור הזוועה המומצא האבסורדי ביותר.

שקרים גדולים בלאס וגאס

“ראינו תינוק קטן בתוך תנור.החלאות האלה שמו תינוקות בתנור והדליקו אותו. מצאנו את הילד כמה שעות לאחר מכן,” אלי באר, מנהל איחוד הצלה הצהיר ב-30 באוקטובר, בתיאור של פעולות החילוץ של הארגון שלו מוקדם יותר באותו חודש.

לבוש באפוד המגן הכתום שהפך לסמל המוכר של מתנדבי איחוד הצלה, באר עמד בפני קהל של ציונים עשירים שהתאספו בלאס וגאס שבמדינת נוואדה בארצות הברית, בוועידה השנתית של קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC). הכינוס התקיים באולם המסורתי שלו, השמורה הוונציאנית (Venetian Resort) שהוקם על ידי התורם הבכיר ביותר, האוליגרך הליכודניק שלדון אדלסון. בעודם מפציצים רשתות תקשורת ידידותיים לביבי במיליוני כספי תרומות, אדלסון ואשתו, מרים, דורגו בראש רשימת התורמים הפרטיים בקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ בשנת 2016.

על ידי ניצול זכרונות אפלים מרצח יהודים בגז בגרמניה הנאצית, הסיפור המחריד של באר הפך למסמר הכנס ולכותרות בצהובונים, מה ששלח פרשנים פרו-ישראלים לטירוף צדקני.

קרוליין גליק, עורכת ה-Jewish News Service האנטי-פלסטיני במובהק, הובילה ניסיון לאמת את הטענות של בארי: “הם אפו תינוק יהודי בתנור,” גליק צווחה בטוויטר/X. “הם רצחו את אבא שלו. הם אנסו בצוותא את אמא שלו, שוב ושוב וצחקו כל הדרך. בזמן שהם אופים את התינוק שלה בתנור בעודו בחיים. הפלסטינים תומכים בחמאס. הם אוהבים את חמאס. אין ספק. אין מחילה. אין רחמים.”

ג’ון פודהורץ, העורך של כתב עת נאו-שמרני משפיע בעבר, הידהד את גליק: “הם אפו תינוק בתנור. תגידו הפסקת אש עוד פעם אחת, חבורת רשעים חובבי רצח של תינוקות,” הוא רטן בטוויטר/X. הפוסטים של גליק ופודהורץ ציוצו מחדש מעל 22,000 פעמים.

חיים לוינסון, כתב בעיתון הליברלי הארץ, נקט בגישה יותר ספקנית כלפי ההצגה של באר. “כמו כל יהודי טוב שרואה עושר, [באר] חשב על הכסף וסיפר סיפור שלא התקיים…על תינוק בתנור,” לוינסון צייץ.

ואכן, הסיפור של באר היה עוד הונאה שהופרכה על ידי פרט פשוט אחד: כפי שראינו, התינוק היחיד שנהרג ב-7 באוקטובר היה מילה כהן בת ה-10 חודשים, שנהרגה באופן טרגי מירי אקדח. דובר איחוד הצלה הכיר באופן פומבי בתרמית של באר ב-3 בדצמבר, והאשים “מתנדב שחשב שהוא ראה מקרה שכזה.”

המתנדב המדובר היה ככל הנראה אשר מוסקוביץ, פעיל איחוד הצלה שטען שראה גופה שרופה של תינוק שלא היה קיים. בעודו במחנה שורה, הבסיס הצבאי שהפך למרכז לזיהוי הקורבנות מה-7 באוקטובר, מוסקוביץ אמר שהוא ראה גופה שרופה לחלוטין של תינוק שהגיע מכפר עזה, קיבוץ ללא מקרי מוות מאומתים של פעוטות. “הם לקחו את התינוק ושמו אותו, ממש כך, בתנור מטבח,” מתנדב איחוד הצלה טען בעדות מצולמת.

על פי ה-Jewish Telegraphic Agency, שהסתמכו על מוסקוביץ, התינוק “הגיע בשק קטן ובתוכו סיפור מחריד: תינוק קטן, שרוף ונפוח, עם סימני צריבה לאחר שהוצמד לגוף חימום.”

“הגוף התקשה ולצערינו, נראה שהתנפח,” הוא אמר. “ובאמת, גוף החימום של התנור היה הגופה עצמה.”

על כן, הטענה שהתינוק התגלה בתנור היא לחלוטין ספקולציה, שמבוססת רק על המצב של הגופה לכאורה, או חלקי הגופות שמוסקוביץ אולי ראה. עבור המוני צרכנים נאמנים של תקשורת פרו-ישראלית, זה היה מספיק.

אבל הקיום של גופה חרוכה וחלקי גופות כמו שמוסקוביץ טען שראה רומזת לתרחיש חלופי, מחריד לא פחות: כפי שה-Grayzone דיווח, ישראלים ומסתננים פלסטינים רבים נשרפו לחלוטין ברכבים שלהם על ידי טילי הלפייר שנורו על ידי מטוסי צה”ל ב-7 באוקטובר- עובדה מטרידה שאושרה על ידי תחקיר של המשטרה ואזרח ישראלי ששוחרר לאחרונה מהשבי בעזה.

למרות שהטענות של באר ומוסקוביץ בדבר “תינוק אפוי” הופרכו לחלוטין, הצוות של איחוד הצלה ממשיכים למצוא אולמות חשובים נוספים לספר את ההמצאות שלהם לגבי ה-7 באוקטובר.

לינור אטיאס מאיחוד הצלה דומעת בעודה ממציאה סיפורי זוועות מופרכים לכתב CNN ג’ייק טאפר

מנהיגת איחוד הצלה ממציאה התעללות ורצח של ילד לכתב ה-CNN ג’ייק טאפר

במהלך ראיון ב-1 בנובמבר עם מנחה ה-CNN הפרו-ישראלי באופן מובהק ג’ייק טאפר, סגנית מנהל פעולות חירום בינלאומיות לינור אטיאס סיפרה בעודה דומעת גילוי של משפחה שלמה בקיבוץ בארי- שתי הורים, ילד בן 6, וילדה בת 11- שנקשרו יחד ונורו למוות.

למרות זאת, אין שום מקרה מוות מאומת של ילד בן 6 בקיבוץ בארי. יתרה מכך, רק שתי ילדות קרובות לגיל 11 נהרגו בישוב הקטן ב-7 באוקטובר: ליאל חצרוני בת ה-12, שאושר שנהרגה כתוצאה מהפצצת טנק צה”ל בו נהרג גם אחיה התאום, ויהל שרעבי בת ה-13, שנהרגה בביתה עם המשפחה בצורה דומה למוות של חצרוני. (הגופה של חצרוני נשרפה בצורה כל כך יסודית שלקח 30 יום לזהות אותה). על כן זה ברור שאטיאס המציאה את העדות שהיא סיפקה לטאפר, שלא הטיל בה ספק.

אבל אטיאס לא סיימה עם המעשייה שלה. בעודה בוכה ועושה תנועת חיתוך על הזרוע שלה, היא אמרה לטאפר שהיא גילתה “ילדה קטנה בסביבות הגילאים 8 או 9, והם חתכו לה את היד כאן.”

“הם פשוט חתכו אותה,” היא הוסיפה. “אין יד.” אטיאס אמרה שהיא ניסתה לבצע חוסם עורקים, אבל הילדה לפתע הפסיקה לנשום ומתה.

“בת כמה היא הייתה?” שאל טאפר.

למרות שהיא תיארה את הילדה לפני דקות ספורות בתור “בת 8 או 9”, אטיאס כעת ענתה שהיא הייתה “בסביבות 10. 10 או 12. אני לא יודעת.”

אבל כפי שהוסבר לעיל, רק שתי ילדות תועדו בין המתים בבארי בטווח הגילאים שאטיאס תיארה. ואף אחת מהילדות לא מתה לבדה כמו בעדות של אטיאס, או בתנאים דומים.

שבועיים לפני שהופיעה מול המצלמות של CNN עם טאפר, אטיאס העניקה ראיון לג’יי רודמן, פילנתרופ ציוני עשיר וסגן מנהל לשעבר של איפא”ק שיושב בראש קרן משפחת רודמן. במשך 20 דקות היא דיברה ברוגע, ללא דמעות, ומסרה פרטים קליניים של מה שראתה ב-7 באוקטובר. זה כלל “דבר מסעיר אחד” שהיא ראתה בביקור בקיבוץ בארי, אבל באופן מוזר לא הכיל ילדה קטועת איברים שמתה בזרועותיה.

אז למה זה לקח לסגנית המנהל של איחוד הצלה שלושה שבועות לגלות את הסוד של המוות המחריד שהיא לכאורה ראתה? למה לא הופיעו ראיות מצולמות של ילדה קטנה שאיבריה נקטעו בידי החמאס? ולמה היא האדם היחיד שהזכיר את מקרה המוות הנורא הזה?

התשובות לשאלות האלה מצביעות על עוד פיברוק דמיוני לחלוטין מאת חבר צוות של ארגון שהודיע לאחרונה שגרף 49.6 מיליון דולר מיעד גיוס התרומות שלו לטובת 7000 המתנדבים שלכאורה פועלים בשורותיו.

לנדאו מזק”א: אלה שמטילים בי ספק “צריכים למות”

עד כה, רק מיעוט קטנטן מארגוני התקשורת שהפיצו את התרמיות, העיוותים, וחצאי האמיתות הרבים של זק”א ואיחוד הצלה פירסמו תיקונים. מצידו, יוסי לנדאו מזק”א הכריז בראיון ב-3 בדצמבר שכל מי שמטיל ספק בסיפורים שלו “צריך להיות יחד עם מחבלי חמאס, וצריך למות.”

בעוד שלנדאו מאחל מוות למי שמעביר עליו ביקורת, זק”א ויריביהם באיחוד הצלה ממשיכים לגרוף סכומים עצומים מקהילה היהודית בגולה.

“הדברים האלה עולים כסף,” ירח טוקר, יועץ תקשורת ומייסד שותף באיחוד הצלה, אמר לגבי המבצעים של הארגון שלו. “יש עלויות וזה מצריך תרומות. זה איפה שדעת הקהל והרצון לפרסום נכנסים לתמונה.”